TV THESSALONIKI.GR

hellaschannel.gr

11c8309814d2456da909f8e4d149b6b1
Spread the love

Μπορεί η Θεσσαλονίκη να είναι μεταξύ των επιλογών στη λίστα των προορισμών “city break”, εντούτοις οι εντυπώσεις των τουριστών δεν είναι πάντα θετικές. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς όπως φάνηκε στην έρευνα ικανοποίησης τουριστών και απόδοσης ξενοδοχείων της εταιρείας GBR Consulting για το 2022, για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, οι επισκέπτες αξιολόγησαν τη συμπρωτεύουσα με τη χαμηλότερη βαθμολογία των τελευταίων ετών.

Ο συνολικός βαθμός ικανοποίησης των τουριστών το 2022 ήταν 7,9. Αυτός προέκυψε κυρίως από τη μείωση των επιπέδων ικανοποίησης για τα πάρκα/πράσινο, την κατάσταση των δρόμων και των πεζοδρομίων, τη δημόσια καθαριότητα και τα ΜΜΜ. Η διασκέδαση/αναψυχή, η συμπεριφορά των κατοίκων και τα μουσεία/αρχαιολογικοί και πολιτιστικοί χώροι (αν και για την τελευταία κατηγορία η βαθμολογία μειώθηκε το 2022) εκτιμήθηκαν ιδιαίτερα, όπως επίσης, και οι εγκαταστάσεις και η σχέση τιμής/ποιότητας στα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια, τα bars και τα καταστήματα. 

Σύμφωνα με την έρευνα, πάντως, προκαλεί θετική εντύπωση το γεγονός πως στη συντριπτική πλειοψηφία τους (ποσοστό 97%) οι επισκέπτες της πόλης θα πρότειναν τον προορισμό και σε άλλους, ενώ το 95% δήλωσαν ότι επιθυμούν να την επισκεφθούν ξανά.

Η φετινή έρευνα έδειξε ότι όσον αφορά την αναγνωρισιμότητά της, η Θεσσαλονίκη συνεχίζει να έχει έντονο το στίγμα της πόλης της γαστρονομίας και της διασκέδασης/νυχτερινής ζωής, που είναι από τα πολύ δυνατά “ατού” του προορισμού σχεδόν για όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Επιπλέον, περίπου ένας στους τρεις τουρίστες δήλωσε ότι επέλεξε τη Θεσσαλονίκη για την προσωπικότητά της. Επίσης, σε σύγκριση με το 2019, αν και τα ξενοδοχεία διατήρησαν την υψηλή αξιολόγησή τους όσον αφορά τις εγκαταστάσεις τους, ωστόσο η σχέση μεταξύ τιμής/ποιότητας μειώθηκε.

Οι επιδόσεις των ξενοδοχείων

Την περίοδο 2015-2019 οι διεθνείς αφίξεις στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αυξήθηκαν κατά 50% και οι διεθνείς αφίξεις στα ξενοδοχεία της πόλης αυξήθηκαν κατά 22%, ενώ ο αριθμός διαθέσιμων δωματίων σημείωσε αύξηση 6%. Επιπλέον, η πληρότητα βελτιώθηκε από 62,7% το 2015 στο 71,8% το 2019 (+6,8%) και παράλληλα η Μέση Τιμή Δωματίου (ADR), αυξήθηκε από 65 ευρώ το 2015 σε 77 ευρώ το 2019, μία αύξηση της τάξης του 18%. Η αγορά του Ισραήλ συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη, καθώς οι διανυκτερεύσεις της τετραπλασιάστηκαν κατά τη διάρκεια της 5ετίας.

Κατά το διάστημα της πανδημίας, το 2020 η πληρότητα ήταν 22% και το 2021 34%. Επίσης, και το πρώτο τετράμηνο του 2022 επηρεάστηκε σημαντικά. Από τον Μάιο του 2022 ξεκίνησε η ανάκαμψη, σε μια περίοδο αύξησης του πληθωρισμού και έναρξης του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας, που προκάλεσε την ενεργειακή κρίση. Το 2022 μειώθηκαν οι διανυκτερεύσεις των Ισραηλινών κατά 32% σε σύγκριση με το 2019, ενώ οι διανυκτερεύσεις των Ρουμάνων και των Αμερικάνων αυξήθηκαν κατά 24% και 13% αντίστοιχα.

Το 2022, η εγχώρια αγορά παρέμεινε σημαντική για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 48% των διανυκτερεύσεων, με την πλειοψηφία να ταξιδεύει για επαγγελματικούς σκοπούς ή/και να επισκέπτεται φίλους και συγγενείς.

Συνολικά, τη χρονιά που πέρασε σε σύγκριση με το 2019 σημειώθηκε πτώση 14% στις αφίξεις στο αεροδρόμιο και 11% στην πληρότητα των ξενοδοχείων, ενώ η Μέση Τιμή Δωματίου αυξήθηκε κατά 14,6%. Όμως, παρά την αύξηση του ADR, οι τιμές των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης ήταν οι χαμηλότερες σε σύγκριση με τις 10 ανταγωνιστικές ευρωπαϊκές πόλεις.

CNN: Η Θεσσαλονίκη μεταξύ των προορισμών του καλοκαιριού

Σημειώνεται πως μόλις πριν από λίγες ημέρες το CNN συμπεριέλαβε τη Θεσσαλονίκη στα είκοσι τρία κορυφαία μέρη για να επισκεφθεί κανείς το καλοκαίρι του 2023. Η πόλη βρίσκεται ανάμεσα σε εντυπωσιακούς προορισμούς, όπως τα νησιά Fiji, το Manaus στη Βραζιλία και το Κάιρο, ενώ οι συντάκτες του πολυεθνικού ειδησεογραφικού καναλιού παροτρύνουν το αναγνωστικό κοινό, να επισκεφθεί τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, ως έναν από τους καλύτερους city break προορισμούς της Ευρώπης. 

Το άρθρο δίνει έμφαση στη γαστρονομική σφραγίδα της UNESCO, το άνοιγμα της αγοράς Μοδιάνο, το δημοφιλές παραλιακό μέτωπο και την κοντινή πρόσβαση σε όμορφες παραλίες και βουνά της ενδοχώρας.

ΠΗΓΗ: capital.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ >>